12 listopada 2014

POLENTA ZAPIEKANA Z BANANEM I AMARANTUSEM

Bardzo lekkie i delikatne w smaku śniadanie lub deser!
Bardzo lubię słodkie smaki i właśnie w taki smaki bogata jest ta zapiekanka!

Kasza kukurydziana wzbogacona o charakterystyczny amarantus smakuje rewelacyjnie!


Składniki:
  • 6 łyżek kaszy kukurydzianej
  • 3 łyżki amarantusa ekspandowanego (firmy OWOCOWY RAJ)*
  • 1 duży banan
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka stevi
Przygotowanie:
  1. Kaszę kukurydzianą ugotować z dodatkiem cynamonu i stevi.
  2. Banana obrać ze skórki i pokroić w talarki.
  3. Połowę ugotowanej kaszy przełożyć do formy, ułożyć kawałki banana.
  4. Drugą część kaszy wymieszać z amaranrusem i również przełożyć do formy, i powciskać na wierzch pozostałe talarki banana.
  5. Całość zapiekać około 20 minut w temperaturze 180 stopni.
Smacznego i lekkostrawnego! ;)

*Każdy czytelnik mojego bloga, zamawiając produkty w sklepie internetowym OWOCOWY RAJ, otrzyma 10zł rabatu wpisując kod "FOODMANIA10" (przy finalizacji zamówienia w koszyku)!!!

Kalorie:
Całość (1 duża porcja)- ok. 470kcal

Amarantus - super zboże XXI wieku

21 komentarzy:

  1. Muszę w końcu kupić tę kaszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam wygląda apetycznie, zapożyczę przepis.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na danie, bardzo lubię Twoje propozycje, są zdrowe i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem pewna że smakowało wybornie :)
    zapraszam do mnie : http://sleeplessincracow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Z piekarnika? Dla mnie bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda ciekawie i smakowicie. Dziękuję za dołączenie do akcji kulinarnej.
    fantazjesmaku

    OdpowiedzUsuń
  7. Madziu mogę się do Ciebie wprosić na kolcję, to danie tak pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie! :) Aż mam ochotę zanurzyć a niej łyżeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio ponownie odkryłem polentę, ale korzystam z niej głównie jako dodatku do obiadu, a tu taki fajny przepis na śniadanie. Wykorzystam! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo, że amarantusa w sklepie widziałam, to nadal jest on dla mnie ''nowością''. Takimi przepisami można go na pewno oswoić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy pomysł! kaszkę kukurydzianą już nie raz zapiekałam, ale jeszcze nie w takim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pycha! Aż żałuję, że właśnie zjadłam śniadanie, bo to byłby świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe połączenie, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał, cudowne to jest i na dodatek dla mnie idelane, wegańskie i nawet bez glutenu, koniecznie muszę wyczarować takie cudo :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam popping amarantusowy. świetny, lekki dodatek do wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko mam oprócz amarantusa, czy można go ominąć lub czymś zastąpić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można oczywiście ominąć, można też zastąpić np. pokruszonymi lub zmielonymi orzechami lub innymi bakaliami ;)

      Usuń
  17. Zrobiłem i zjadłem, z musem jabłkowym i orzechami. Bardzo dobre było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że zasmakowało! a ten mus jabłkowy i orzechy to świetny pomysł :)

      Usuń